Винос KLS Master та торсіонні навантаження

Недавно мені знадобився винос. Здавалося б, проста деталь: трубка, пластина, шість болтів; хороші виноси менше важать і більше коштують, але я сподівався шо усі вони виконують своє призначення однаково добре.

Спойлер: насправді, не всі.

Винос мені був потрібен щоб закінчити робити нового велосипеда. Я, як будь-яка розумна людина, купив усі компоненти в германському інтернет-магазині та на ібеї, а от винос вирішив купити на місці тому що його треба підбирати по довжині.

В нашу країну активно завозять (не буду показувати пальцем хто) велосипеди Kellys та компоненти KLS того ж розливу. Вони щитаються хорошими компонентами, судячи з того що виносів кращих виробників в популярному місцевому магазині (не скажу якому) не було.

Прикрутив я ту залізяку до свого модного руля і ось шо бачу:

шматок лайна

При повністю затягнутих болтах кришка не дістає до труби виноса, ні зверху ані знизу!

gap-of-shit

Насправді, спочатку я не придав цому ніякого значення. Прикрутив та й пішов кататись. Руль ніби тримається, колесо дьоргнути можу щоб на бардюра заскочити, все ок. А на другий день їду я по грунтовці і чую шось у мене руль в руках прокручується. Подумав шо то гріпси, але в мене гріпси на замках, їх так просто не прокрутиш. А це розслабились болти, оці які світяться в Gap of Shit (Щілині Лайна) на картинці вище.

Я одразу (і навіть через годину) не поняв чого так вийшло. Дістав з рюкзака шостигранник, прикрутив та поїхав далі. А вдома почав вибирати собі інший винос бо поняв що цей KLS — шматок лайна, хоч і досить легкий. В процесі пошуку виявилось що будь-який нормальний винос не утворює такої щілини на рулі. Та шо там шукати, осьдо винос Річі на іншому велосипеді:

Ritchey WCS stem

Виглядає дуже гарно, в щілині видно всього один виток різьби. І вже за два роки навіть не думає саморозкручуватись (а он то лайно, нагадаю, відкрутилось за два дні!).

Продовживши пошуки, я знайшов винос Salsa Pro Moto 2, в якому навіть вбудована Спеціальна Технологія S.U.L. II™ — вбудована в кришку виноса губка, що впирається в основну частину виноса та приймає на себе торсіонні навантаження — саме ті навантаження що відкручують болти кришки виноса. Ось тут мені стало цікаво, і я за приблизно 1¼ секунди зрозумів що це за навантаження і чому вони відкручують мені руля. Зараз розскажу.

Salsa Pro MOto 2 stem

 

Торсіонні навантаження виникають внаслідок скручування: коли ти робиш братові кропивку — ти застосовуєш до його шкіри торсіонне навантаження, від чого йому пече. В велосипедному виносі ці навантаження виникають в момент коли ти спираєшся на один кінець руля сильніше ніж на інший, при цьому руль намається скрутити винос. Це відбувається при кожному навівоберті педалей, крім випадків коли ти їдеш без рук. Тому що коли тиснеш на педаль — трохи тягнеш протилежний кінець руля до себе щоб їхати прямо.

Так от, руль при цьому трохи провертає кришку виноса. І якщо кришка добре притягнута болтами то все ок, вона нікуди не рухається, але коли між кришкою та тілом виноса така велика відстань — відбувається ось що:

torsional

Кришка виноса крутиться тому що на таких довгих болтах у неї є можливість це робити, навіть коли болти сильно затягнуті. І кожен такий рух потрохи відкручує болти, аж до моменту коли вони відкрутяться достатньо щоб руль втік з твоїх рук кудись униз. Старайтесь не втратити зуби в цій ситуації, а краще купуйте тільки якісні компоненти.

Science, bitch!

 

Leave a Reply

